Skip to content

Delta Netwerk Glasvezel

Smarlet heeft veel ervaring in het verlenen van onze services aan internetmaatschappijen. Daarom heeft DELTA ons benaderd om voor hen de schouwing en de customer care omrend deze in het project van het aanleggen van nieuwe glasvezel te regelen. Op deze manier kon DELTA zich focussen op de aanleg van glasvezel en wij op het schouwen en de klanten.

Strategie voor Delta Netwerk

In het jaar van 2022 werd Smarlet benaderd door DELTA Glasvezel, dé glasvezel specialist van Nederland, met de vraag voor ons om hen te ondersteunen in het eerste proces van de glasvezelaanleg en het aanbieden van snel internet: De schouwing. Voorafgaand aan, tijdens en achteraf onze dienstverlening en partnership was er dagelijks contact tussen DELTA en ons, voornamelijk via onze Project Manager, om constant het communicatiemanagement staande te houden. Dit betrof de stand van zaken, data aanlevering, het verloop van de schouwingen, waar bijgesprongen moest worden en hoe wij elkaar verder in elkanders kracht konden zetten.

Schouw
Werkzaamheden

Marketing &
Communicatie

Klanten Hulp
Center

De Aanpak

Om de schouwing tot stand te zetten heeft DELTA Smarlet voorzien van data omrend adresgegevens van bewoners die in aanmerking kwamen voor de aanleg van glasvezel. Deze gegevens kwamen bij ons binnen via Salesdock, een softwareprogramma waar wij graag mee werken en inmiddels expert in zijn geworden.  

Ondertussen waren wij begonnen met de promotie van de schouwingen. Dit hebben wij gedaan middels door-to-door promotie en traditionele media promotie, zoals brieven en flyers, die aan huis werden geleverd. Om potentiële klanten op te vangen hebben wij een klantenservice opgericht. 

Deze klantenservice was alleen voor de schouwingen en stond los van de al bestaande klantenservice van DELTA. Zo hebben wij de klantenopvang en klantenverwijzing middels emailservice en telefonieservice perfect kunnen uitvoeren. Via deze wijze hebben wij afspraken ingepland met de nieuwe klanten en contact met hen gehouden.  

Om de potentiële klanten het leven nog makkelijker te maken hebben wij ook een web portaal ontwikkeld. Hier kon de klant meer informatie over de schouw verkrijgen en zelf hun schouwafspraak inplannen. Deze afspraken kwamen meteen door in onze agenda.  

Vervolgens hadden wij alle adresgegevens omgezet in looplijsten. Op deze adressen heeft Smarlet de schouwers geleverd, wie de schouw hebben uitgevoerd bij de betreffende huishoudens. De schouwers leverde ons een schouwrapport, waarna deze ook verstuurd werd naar de aannemer die het uitvoerend werk heeft gedaan voor de volgende fase van DELTA. 

Het Resultaat

DELTA kwam naar ons toe met de vraag of wij de glasvezelschouw konden verzorgen van A tot Z en de customer care omrend deze. Wat wij geleverd hebben aan onze partner:  

Door to door
Promotie

Verspreiden van promo-materiaal

De Klanten verwijzingen

Het Web protaal & Aanmeld center

E-mail klantenopvang

Telefonische Klantenopvang

Data
Encryptie

De Agenda & Planning

Complete looplijsten

Schouw
Werkzaamheden

De schouw rapportages

Tevreden
Klanten

Als behaald resultaat heeft Smarlet in partnership met DELTA Glasvezel elke aangemelde klant een deskundig uitgevoerde schouw geleverd met duidelijke aantoonbare data en systeemrapportages van diensten dat dit heeft plaatsgevonden.